Investment Banking Boutique Investment Banking Boutique Investment Banking Boutique
RU EN LT

“Tai aukščiausio lygio navigacija bei palaikymas sprendimų ir derybų jūroje.”

Mindaugas Karalius
UAB “MK Laivyba” generalinis direktorius

“KPMG vardu norėjau padėkoti jums už profesionalų projekto vedimą; su tokiais partneriais tikrai malonu dirbti, net ir esant skirtingose barikadų pusėse.”

Darius Klimašauskas
UAB “KPMG Baltics” įmonių finansų vadovas

„ Esu dėkingas, kad HORTUS nustatė realią mano akcijų vertę, organizavo sandorį ir labai padėjo derybose“

Jonas Balčius,
sėkmingai pardavęs savo 50 % UAB “Jovaigė” akcijų paketą

“Už savo akcijas gavau labai gerą kainą. Patarėjų kompetencija ir profesionalumas man ypač padėjo, esu dėkingas  HORTUS – jie tikrai gerai išmano savo darbą .”

Gintautas Nemeikšis

Sėkmingai pardavęs 25% ŽŪB “ROBUSTA” akcijų paketą 

“Įsitikinau, kad vienam, be strateginių patarėjų sėkmingas verslo pardavimas būtų sunkiai įmanomas, ypatingai derantis su stambiu užsienio investuotoju.”

Kęstutis Sinskas,
sėkmingai pardavęs UAB “Gensina”

Verslo pirkimas – į ką vertėtų atkreipti dėmesį?

Spausdinti puslapį

Norintiems pradėti savo verslą visuomet yra du keliai: arba galima pradėti jį nuo nulio, arba pirkti jau veikiantį verslą. Žinotina, jog perkant jau veikiantį verslą finansinė rizika yra daug mažesnė, negu kuriant naują. Taip yra dėl to, jog pats rizikingiausias yra pradinės veiklos periodas, t.y. tas periodas, kol verslas iš tikrųjų pradeda veikti.

Verslo pirkimas pranašesnis dar keliais faktoriais : pradėjus vystyti verslą nuo nulio reikia ne tik sukurti visą įmonės veiklos struktūrą bei surinkti kompetentingų darbuotojų komandą, tačiau taip pat ir pritraukti klientų ratą, bei išspręsti daugybę tolimesnio verslo vystymosi klausimų. Taigi, perkant verslą galime sutaupyti ir laiko, ir pinigų.

Žinoma, jeigu sugalvojome taip elgtis, turime žinoti tam tikrus niuansus, į kuriuos turėtume atkreipti dėmesį prieš pasakydami „perku verslą“. Verslas, kuris jau veikai, turi tam tikrus savo finansinius rodiklius, aktyvus bei piniginius srautus.

Perkant verslą svarbu atkreipti dėmesį ir į pačią įmonės reputaciją, kuri, beje, dažnai sudaro nemažą dalį perkamo verslo kainos. Iš tiesų, pirkti verslą yra sunkiau, negu jį parduoti, visų pirma dėl to, jog pardavėjas žino apie savo verslą jau viską, o verslo pirkėjas dar tik siekia tai sužinoti. Labai svarbu sužinoti viską apie perkamą verslą (finansinius rodiklius, įrangos būklę, personalo kvalifikaciją, marketingo politiką, konkurentus, tendencijas, perspektyvas ir pan.) iki pirkimo sandėrio pasirašymo. Kitu atveju, galite nusipirkti verslą su didelėmis skolomis ir mažomis perspektyvomis. Visuomet geriau yra pirkti intensyviai augančias įmones. Itin svarbu įvertinti visų verslo aktyvų padėtį bei sudaryti prognozę – kaip jie gali keistis pardavimo momentu.

Taigi, peršasi gana paprasta išvada, jog pirkdami verslą galime sutaupyti ne tik daugybę laiko, tačiau taip pat ir pinigų. Savaime suprantama, jog norint tai įgyvendinti reikėtų apžvelgti visą įmonės situaciją ir išsiaiškinti visas įmanomas smulkmenas, o ne aklai pirkti įmonę, iš surasto skelbimo, kurio antraštė tiesiog skelbia: „parduodu verslą“.

Šaltinis: vz.lt