Investment Banking Boutique Investment Banking Boutique Investment Banking Boutique
RU EN LT

«Это навигация высшего класса и поддержка в в море решений и переговоров»

Mindaugas Karalius,
ген.директор «MK Laivyba»

«HORTUS мне очень помог при продаже моего бизнеса крупной финской компании. Я многое узнал в сфере финансов и бизнес стратегии»

Kęstutis Sinskas,
успешно продавший инженерную компанию «Gensina»

«Хочу поблагодарить HORTUS от имени KPMG за вашу профессиональность. С таким партнером приятно сотрудничать даже находясь по другую сторону баррикад»

Darius Klimašauskas,
руководитель корпоративных финансов «KPMG Baltic»

“Я выбирал советников по их солидным результатам. Профессиональность, опыт и мастерство ведения переговоров HORTUS гарантировали мне успешную сделку.”

Virginijus Juškys,
бывший владелец 25% акций ЗАО “ Somlita “

Verslo pirkimą ir pardavimą lemia akcininkų planai ir padėtis rinkoje 

Распечатать
2025-02-02

Šaltinis : ,,Verslo žinios” 2025-01-29  Rūta Vizbarienė

Valdemaras Vaičekauskas, „Hortus Investment Banking“ valdybos pirmininkas, teigia, kad, 2022 m. prasidėjus karui Ukrainoje, buvo kelerių mėnesių sustingimo laikotarpis įsigijimų srityje, bet ilgainiui aktyvumas baigia sugrįžti į prieškarinį lygį.

Kalbant apie investuotojų elgesį, kiek pasikeitė tai, kad sprendimai yra ilgiau svarstomi ir atsargiau priimami, sako pašnekovas. Be to, anot jo, ilgalaikiai planai perkeliami į vėlesnį laikotarpį, kiek lūkuriuojama.

Valdemaras Vaičekauskas, „Hortus Investment Banking“ direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

„Tikėkimės, kad, Amerikai turint naują prezidentą, visa geopolitinė ir ekonominė dinamika paspartės ir įkvėps rinkoms optimistinio augimo“, – sako V. Vaičekauskas.

Eksperto požiūriu, verslų pirkimas ir pardavimas vyksta nuolat, tai nesustojantis procesas, priklausantis nuo objektyvių priežasčių – verslininko amžiaus, vaikų nenoro perimti verslą, kitų asmeninių aplinkybių, susijusių su sveikata, skyrybomis, emigracija.

Kartais apie pardavimą akcininkai pradeda svarstyti gavę pasiūlymą pirkti, o kartais tai skatina situacija rinkoje – spaudžia konkurentai, kyla akcininkų nesutarimai, atsiranda psichologinis nuovargis ir pradeda norėtis pokyčių.

„Lietuvos verslininkai turi vis daugiau patirties, kaip valdyti sukauptą turtą, formuojasi tradicijos ir geroji praktika. Į verslo pardavimą ar pirkimą vis labiau žiūrima kaip į efektyvią priemonę. Įsigijimai padeda sparčiau auginti ir plėsti verslą, pardavimas leidžia realizuoti sukurto verslo vertę ir įgyvendinti išėjimo iš verslo strategiją“, – komentuoja V. Vaičekauskas.