Investment Banking Boutique Investment Banking Boutique Investment Banking Boutique
RU EN LT

“I would like to thank you in the name of KPMG for professional project management; this is true pleasure to cooperate with such partners even being on the opposite side.”

Darius Klimasauskas
Head of Corporate Finance “KPMG Baltics”

“I was looking for the advisors with solid performance. HORTUS advisors were very professional and they negotiaton skills resulted in successful deal.”

Virginijus Juškys,
former 25% shareholder of “Somlita”

“HORTUS advisers were of great help for me when succesfully selling mu business to big finish corporation.”

Kęstutis Sinskas
The former owner of engineering company “Gensina”

“This is reliable navigation and support in the highseas of decision making and negotiations.”

Mindaugas Karalius
Managing director of “MK Laivyba”

Bendrovės prekės ženklo vertė

Print This Page
2023-05-04

Ne matematika, bet menas

Šiek tiek plačiau prekių ženklų įkeitimo ir vertės temą atskleidžia verslo konsultantai ir susijungimų bei įsigijimų (angl. Mergers and Acquisitions, M&A) sandorių ekspertai.

Valdemaras Vaičekauskas, „Hortus Investment Banking“ valdybos pirmininkas, VŽ sako, kad, vertinant verslą kaip veikiančią sistemą, kuri turi turtą, klientus, pinigų srautus, gamina produkciją ar teikia paslaugas, galima nustatyti tam tikrą koeficientą prekių ženklui įvertinti, pagal kurį būtų dar šiek tiek padidinama bendra verslo vertė.

Tačiau atskirai prekių ženklo kaip tokio vertė, neatsižvelgiant į kitas sistemos dedamąsias, būtų tik pirkėjo ir pardavėjo susitarimo dalykas.

„Matematinės formulės tokiai pridėtinei vertei nustatyti neįvardyčiau, gal greičiau sakyčiau, kad tai – menas, kuriame svarbūs konkretaus verslo modelio ir rinkos kontekstai. Svarbu, kiek investuota į patį ženklą, jo žinomumo didinimą, kiek jis atpažįstamas vartotojų“, – kalba V. Vaičekauskas.

Valdemaras Vaičekauskas, „Hortus Investment Banking“ direktorius.Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Prekių ženklo vertė priklauso nuo industrijos, kurioje veikia verslas. Pramonės įmonių prekių ženklų vertinimas gali siekti 15% bendros verslo vertės, bet paslaugų sektoriuje, mažmeninėje prekyboje, laisvalaikio ar pramogų srityse vertės gali būti gerokai didesnės, siekti 50% verslo, jei tai gerai funkcionuojančios sistemos dalis, sako pašnekovas.

„Hortus Investment Banking“, konsultuojančios vidutinio dydžio bendroves dėl įsigijimų sandorių, praktikoje stiprus prekių ženklas yra kilstelėjęs bendrą parduodamo verslo vertę 10–30%.

Kalbėdamas apie prekių ženklų įkeitimo, pardavimo sandorius, V. Vaičekauskas akcentuoja, kad įkeitimas – įprasta bankų praktika, o prekių ženklo, kaip turto, pardavimas gana retas. Prieš 20 metų „Klaipėdos maistas“ savo prekių ženklą pardavė estų bendrovei ir ši jį tebeturi iki šiol, tačiau patį verslą pasiliko ir veiklą tęsė su kitu savo prekių ženklu – „Klaipėdos mėsinė“.

Rūta Vizbarienė, ,,Verslo žinios” 2023.05.04