Investment Banking Boutique Investment Banking Boutique Investment Banking Boutique
RU EN LT

“This is reliable navigation and support in the highseas of decision making and negotiations.”

Mindaugas Karalius
Managing director of “MK Laivyba”

“I would like to thank you in the name of KPMG for professional project management; this is true pleasure to cooperate with such partners even being on the opposite side.”

Darius Klimasauskas
Head of Corporate Finance “KPMG Baltics”

“HORTUS advisers were of great help for me when succesfully selling mu business to big finish corporation.”

Kęstutis Sinskas
The former owner of engineering company “Gensina”

“I was looking for the advisors with solid performance. HORTUS advisors were very professional and they negotiaton skills resulted in successful deal.”

Virginijus Juškys,
former 25% shareholder of “Somlita”

Verslo pirkimą ir pardavimą lemia akcininkų planai ir padėtis rinkoje 

Print This Page
2025-02-02

Šaltinis : ,,Verslo žinios” 2025-01-29  Rūta Vizbarienė

Valdemaras Vaičekauskas, „Hortus Investment Banking“ valdybos pirmininkas, teigia, kad, 2022 m. prasidėjus karui Ukrainoje, buvo kelerių mėnesių sustingimo laikotarpis įsigijimų srityje, bet ilgainiui aktyvumas baigia sugrįžti į prieškarinį lygį.

Kalbant apie investuotojų elgesį, kiek pasikeitė tai, kad sprendimai yra ilgiau svarstomi ir atsargiau priimami, sako pašnekovas. Be to, anot jo, ilgalaikiai planai perkeliami į vėlesnį laikotarpį, kiek lūkuriuojama.

Valdemaras Vaičekauskas, „Hortus Investment Banking“ direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

„Tikėkimės, kad, Amerikai turint naują prezidentą, visa geopolitinė ir ekonominė dinamika paspartės ir įkvėps rinkoms optimistinio augimo“, – sako V. Vaičekauskas.

Eksperto požiūriu, verslų pirkimas ir pardavimas vyksta nuolat, tai nesustojantis procesas, priklausantis nuo objektyvių priežasčių – verslininko amžiaus, vaikų nenoro perimti verslą, kitų asmeninių aplinkybių, susijusių su sveikata, skyrybomis, emigracija.

Kartais apie pardavimą akcininkai pradeda svarstyti gavę pasiūlymą pirkti, o kartais tai skatina situacija rinkoje – spaudžia konkurentai, kyla akcininkų nesutarimai, atsiranda psichologinis nuovargis ir pradeda norėtis pokyčių.

„Lietuvos verslininkai turi vis daugiau patirties, kaip valdyti sukauptą turtą, formuojasi tradicijos ir geroji praktika. Į verslo pardavimą ar pirkimą vis labiau žiūrima kaip į efektyvią priemonę. Įsigijimai padeda sparčiau auginti ir plėsti verslą, pardavimas leidžia realizuoti sukurto verslo vertę ir įgyvendinti išėjimo iš verslo strategiją“, – komentuoja V. Vaičekauskas.